# # # #
74389 Praha

Efektivní propagace? Základem je kvalitní koncept a agenturní know how

 

Přestože Metronome nabízí v programu světové hvězdy, pouze na jejich věhlas se pořadatelé spolehnout nemůžou. Bez masivní propagace se prostě tak velká akce neobejde. A když říkáme propagace, máme tím na mysli všechno, co si pod tím termínem dokážete představit. „V Amdenu jsme její strategii začali vymýšlet v podstatě ve chvíli, kdy skončil loňský první ročník,“ řekla šéfka propagace festivalu Metronome Veronika Svobodová.

Promo zahrnovalo celý balík činností – od kreativních výstupů typu spotů pro televize a rádia přes zajištění a řízení mediálních partnerů a vytvoření a řízení kampaně na všech mediatypech až po návrh a tvorbu grafiky. V Amdenu jsme taky navrhli, vytvořili a spravujeme webové stránky, což zahrnuje i prodejní nástroje, tedy prodej vstupenek nebo míst v kempu.

Zásadní pro všechny výstupy přitom byl kvalitní koncept. Ten letošní podle jeho autora, kreativního šéfa festivalu Anthonyho Collarda propojuje festival Metronome a Prahu. „Město si může užít i využít festivalu a festival se zase může stát součástí DNA města, života Pražanů, jejich kalendáře, bijícího srdce Prahy. Festival je příležitostí, jak si užít město jinak, vidět Prahu jinýma očima. Metronome Prague je závazkem, pozvánkou i výzvou lidem v Praze, aby se vydali zažít emoce, které umí nabídnout jen živá hudba,“ vysvětil Anthony Collard.

Na základě důsledně promyšleného konceptu jsme mohli v prosinci loňského roku odstartovat ostrou kampaň. Vizuály a později taky audio a video spoty se postupně objevily v České televizi, v tisku (například Forbes, Elle, Reflex, Blesk), na onlinových bannerech (Protisedi.cz, csfd.cz, ad.), ve venkovní reklamě (billboardy, rolling boardy, plakáty, sloupy veřejného osvětlení), na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Instagram) a samozřejmě i na webu www.metronomefestival.cz.

„Kampaň běžela v několika vlnách a v těchto dnech vrcholí,“ dodala Veronika Svobodová. Přinesl jí několikaměsíční, stále se zrychlující kolotoč novou zkušenost? „Co se týče formátů a objemu, intenzity propagace, nebylo to pro mě nic nového, protože dřív jsem pracovala pro velké společnosti, například pro ČEZ a mobilní operátory,“ vzpomněla. Přiznává ale, že díky Metronomu se jí otevřelo více možností spolupráce s mediálními partnery. „Mohla jsem více proniknout do světa, kde je nutné na jedné straně našlapovat mezi různými veřejnoprávními regulemi, smlouvami a podmínkami a na druhé straně vyvažovat tvrdě konkurenční tlaky,“ doplnila. Jak zdůrazňuje, v tomto světě se musí šéf propagace umět pohybovat, mít osobní kontakty a vazby, prostě svoje a agenturní know how. „A to v Amdenu máme,“ ubezpečila s úsměvem.

Zjistila taky, jak důležité je pro akci zajistit velké mediální partnery typu Česká televize, Český rozhlas, CNC media s tituly jako Reflex nebo Blesk, ale získat si důvěru menších partnerů a médií, která sice nejsou masová, ale o to víc odborníky nebo fanoušky respektovaná. „U některých se mi povedlo najít až nečekanou odezvu, protože muzice fandí a chtěli festivalu prostě pomoct, například u webů ČSFD nebo Protisedi.cz. A je důležité, že se povedlo navázat spolupráci i s časopisem Headliner, což je velmi vlivné a hudebními fanoušky uznávané médium,“ popsala.