Marcom v jiné době: Také společnost ARFiN vsadila na online

Když jsme se společností ARFiN začali v roce 2019 spolupracovat na nové strategii značky, plán marketingových aktivit počítal s využitím řady online nástrojů. Jak se ale proměnila marketingová i běžná komunikace firmy v uplynulém období ovlivěném pandemií? Zeptali jsme se Petra Hájka, CEO a zakladatele společnosti specializované na pojištění pohledávek a prodej zavedených firem.

Jaké změny ve fungování vašeho byznysu jste za poslední rok zaznamenal?
Oblast prodeje firem, fúzí a akvizicí a pojištění pohledávek je z velké míry postaven na osobních vztazích. Ty se hůře budují a udržují, pokud se nemůžeme s našimi klienty setkávat. Na druhou stranu nám tato situace dala příležitost víc proniknout do online komunikace, pochopit její výhody a vytěžit z nich maximum. Na tuto oblast jsme dříve nekladli takový důraz – ať už se to týká webu, online reklamy nebo třeba sociálních sítí. Rozhodli jsme se začít budovat profesní síť na LinkedINu.

Když už jsme u online, co si myslíte o používání videa nebo podcastů v komunikaci se zákazníky?
Sám na sobě pozoruji, že s rostoucím objemem informací, které ze všech stran přicházejí, vnímám video jako rychlou a efektivní formu, jak přenést sdělení. Možná i kvůli absenci fyzického kontaktu, kterému se video nejvíc blíží.  Hlavně vás stojí minimum času a občas přinese i zábavu.

Jen tak pro zajímavost – všimli jsme si, že každá firma má preferovanou platformu, kde se konají například týmové schůzky. Jakou máte vy?
V rámci naší společnosti jsme si zvykli používat aplikaci různé aplikace – Teams, Zoom nebo Meet. Ale tahle otázka mě přivádí k obecnější úvaze. Kvůli současné situaci jsme se naučili používat nejrůznější online nástroje a být v kontaktu s klienty přes počítač. To je něco, co bylo ještě loni v lednu skoro nemyslitelné. Na jaké platformě se nakonec setkání odehraje, vlastně vůbec není důležité. Zásadní je, že jsme schopni se s našimi klienty a partnery spojit přes jakékoliv rozhraní a vést jednání bez roušky. Ale stejně jsem přesvědčen, že opravdový mezilidský kontakt se nahradit nedá.

Společnost ARFiN se zaměřuje na prodej zavedených firem a na oblast pojištění pohledávek. Klientům nabízí také analýzy, valuace a hodnocení rizik. Kompletní nabídku služeb a novinky z oblasti M&A a pojištění pohledávek najdete na webu www.arfin.cz. Se společností ARFiN spolupracuje naše agentura od roku 2019.