Případová studie

Marketingová komunikační strategie: Betonpres na cestě vzhůru

Tahle případová studie by mohla začít tím, že jsme vyhráli výběrové řízení na marketingovou komunikační strategii pro výrobní firmu z jižních Čech. Ale příběh společnosti Betonpres si zaslouží lepší úvod. Začíná totiž už v 90. letech a je o malém rodinném podniku na výrobu betonové střešní krytiny. Protože zakladatelé dělají svou práci poctivě, začne se společnosti dařit a pomalu, ale setrvale roste. Přicházejí noví lidé. Zavádí se nové technologie. Dříve nebo později dojde i na marketing a komunikaci. Firma letí vzhůru a co stačilo před lety, dnes už neobstojí. Pravá chvíle vzít do hry partnera, který firmě pomůže nastavit nové prvky marketingové strategie. Na scéně se objevuje Amden.

Reference: Marcom Betonpres
Klient: Betonpres a.s.

Realizace: leden 2021
Řekli o nás: zde

Činnosti:

  • Marketingové CRM
  • Kreativa
  • Online
  • Grafika
  • Propagace

Marcom od Amdenu to je komplex a synergie

Marketingová komunikační strategie je základní stavební prvek marketingu firem. A vyžaduje komplexní přístup. Od znalosti cílové skupiny a jejích potřeb, po sdělení a komunikační kanály, ve kterých bude použito. Všechny aktivity do sebe musí dobře zapadat, navazovat na sebe, mluvit jedním hlasem, aby efektivně oslovily potenciálního zákazníka  v případě Betonpresu pokrývače a specializované firmy. 

Když vytvoříme silné sdělení postavené na konkurenční výhodě značky klienta, máme napůl vyhráno. Navazující mediální strategii nikdy nepodceňujeme, je pro nás důležité dostat sdělení ke klientovi efektivně, tedy ve vhodné kombinaci času a peněz, říká o strategické komunikaci Petra Elmerová, výkonná ředitelka Amdenu. 

Od brandu až po motivační program

Tolik teorie. V praxi to znamená najít smysluplný a efektivní mix marketingových nástrojů, která v první řadě zviditelní značku Betonpres. Brandová kampaň se objeví na billboardech, v rádiu, ve vyhledávačích, na bannerech v online prostředí, na sociálních sítích. Proměnou postupně projde obsah webových stránek i tištěných materiálůA to celé doplní obchodně zaměřený motivační program. Ale tak daleko ještě nejsme… 

S poctivostí dojdeš nejdál. V řemesle i marketingu

Zakázka, jako je tahle, si zaslouží poctivý přístup. Aby marketingová komunikační strategie dobře fungovala, musíme o firmě a jejích cílech a hodnotách vědět všechno. Začali jsme proto sérií workshopů, kde jsme probrali všechno více i méně důležité, co může rozhodnout o úspěchu firmy v budoucnu. Značka, hodnoty, jako jsou kvalitapoctivost a výroba citlivá k životnímu prostředí, cílové skupiny nebo příběh rodinné firmy. To jsou jen některé z věcí, které nás zajímaly a které se staly základem strategie. 

Marketingový průzkum. Abychom věděli, jak si firma stojí

Mluvit s lidmi z firmy je důležité. Ale zeptat jsme se museli i jinde. Strategie pro společnost Betonpres zahrnovala také marketingový průzkum u vybraných skupin respondentů. Potřebovali jsme si ověřit aktuální pozici značky na trhu se střešní krytinou a střešními systémy. Zajímalo nás, zda lidé z celé republiky firmu a její výrobky znají a co jsou klíčové faktory ovlivňující rozhodování o nákupu tak důležité věci, jakou je střecha nad hlavou,“ říká projektová manažerka Amdenu Klára SynčákováPtali jsme se také, jak na lidi působí témata jako lokální produkce, rodinná firma nebo udržitelnost a zda mají potenciál přesvědčit k nákupu výrobků s kohoutem ve znaku.

Marketingová komunikační strategie v praxi za půl roku

podzim 2020
úspěch ve výběrovém řízení 

leden 2021
analýza a tvorba marketingové strategie 

únor 2021
výkonnostní PPC kampaň  

březen 2021
outdoorová a mediální kampaň 

duben 2021
kampaň na sociálních sítích 

Propagace venku i v rozhlasu

Bez dobré analýzy nemůže zafungovat sebelepší plán. Ale taky je potřeba včas začít vše uvádět do praxe. Jak jsme začali pracovat na zvyšování povědomí o značce Betonpres? Třeba zajištěním outdoorové reklamy nebo propagací na rozhlasových vlnách. V případě billboardové kampaně jsme cíleně akcentovali především ty regiony, kde není zastoupení značky zatím tak silné. O Betonpresu mohli lidé slyšet také v rádiu. Spot, který jsme ve spolupráci s klientem natočili, běžel na dvou sítích rozhlasových stanic skoro tři měsíce. v případě Betonpresu pokrývače a specializované firmy. 

Betonpres online. Výkonnostní PPC kampaně a sociální sítě

Kdo není na sociálních sítích, jako by nebyl. A v případě, že se nedá dobře najít ve vyhledávačích, tak to platí dvojnásob. Jenže to není případ Betonpresu. Online stopu firmy a jejích produktů pomáhá výrazně zesilovat bannerová reklama a textové (responzivní) inzeráty na dvou nejpoužívanějších vyhledávačích Google a Seznam. A to ještě není všechno – organické posty na zdi facebookového profilu podpořené reklamou a reklamní posty (darkposty) jsou dvěma hlavními cestami, jimiž zvyšujeme zájem, přivádíme nové zákazníky a udržujeme komunikaci se stávajícími.  

Motivační program pro klíčové zákazníky

Kohoutovy zlaťáky. Tak se jmenuje motivační program zaměřený především na pokrývače a stavební firmy, které střešní krytinu nakupují v obchodech se stavebninami po celém Česku. Motivační program je promyšlený marketingový nástroj na podporu dlouhodobého vztahu mezi zákazníky a značkou. Jeho součástí je webový portál, přehledný systém bodů (zlaťáků) a odměn a také pravidelná komunikace. Motivační program může fungovat i samostatně, bez hlubší vazby na další marketingové aktivity firmy. V případě společnosti Betonpres je ale jedním z důležitých dílů marketingové strategie, která funguje jako celek,“ připomíná výkonná ředitelka Amdenu Petra Elmerová. 

Jak komunikovat? Kreativně

Nic z toho, o čem píšeme, by nemohlo fungovat bez kreativy. Tou myslíme především grafický design a copywriting. Design vychází ze zásad jednotného vizuálního stylu, který už měla společnost zpracovaný, doplněného o fotografie. V případě rodinné firmy, jako je Betonpres, jsme se rozhodli představit právě jednotlivé členy rodiny, kteří se podílejí na řízení společnosti. Vždy v nějakém pro ně typickém prostředí nebo v kombinaci s některým z produktů, vysvětluje Klára Synčáková. Aby do sebe vše zapadalo, musejí takřka na denní bázi vznikat čtivé texty, které zákazníky osloví. Ať už na bannerech, billboardech, v katalogu výrobků nebo na sociálních sítích. 

AMDEN REALIZAČNÍ TÝM

Kontaktujte nás