Nahoru a dolů. Výkyvy tržeb českých e-shopů jdou do desítek procent

Česko je e-shopovým královstvím. To, že máme nejvyšší počet e-shopů na počet obyvatel v Evropě, není žádnou novinkou. A jejich počet neustále roste.

I přes to, že e-commerce zažívá v posledních letech obrovské výkyvy, na které musíte mít jako majitel e-shopu opravdu silné nervy. A žaludek.  

V období covidu si mnohé e-shopy frčely na zlaté vlně – objednávky se kupily, firmy nestíhaly expedovat a meziroční obraty stoupaly i o 40 %. Na tlačítko Koupit totiž v té době klikali i lidé, kteří se doposud online nákupům bránili zuby nehty.  

Nyní je však situace zcela opačná a vlastnit e-shop je jako viset na laně nad propastí. Na laně namazaném vazelínou… 

Díky celospolečenské geopolitické situaci a vysoké inflaci, jež mají prapůvod v roce 2022, tržby českých e-shopů i přes optimistické prognózy už 2. rokem nezadržitelně padají. V letošním třetím kvartálu o 11 procent (dle dat společnosti Heureka.cz).  

Dalším důvodem může být i teplé podzimní počasí, dík kterému lidé nákupy odložili. 

Teď mají e-shopy před sebou to nejdůležitější období v roce – Vánoce, kterým ještě předchází už i v našich končinách pevně zakořeněný nákupní svátek – Black Friday. Bude někdy až o desítky procent zlevněné zboží pro zákazníky dostatečně velkým lákadlem? 

To se brzy uvidí… 

Jak se ale na trhu udržet v situaci, která Vám rozhodně nehraje do karet? Navíc, když se požadavky zákazníků neustále zvyšují? 

Třeba takový e-shop s elektronikou, hračkami a dalším zbožím Digilama.cz v tom má jasno – jedinou záchranou je neustále zlepšování služeb – počínaje přehledným, uživatelsky přívětivým prostředím webových stránek, jednoduchým nákupním procesem, jednoznačně pro-zákaznickou péčí, bleskovou platbou i dopravou a samozřejmě argumentem, který poslední dobou válcuje všechny ostatní – co nejnižší cenou.  

A vydržet.