Jak na novou
brand identitu?

Koncem minulého roku nás spolu s dalšími agenturami oslovila společnost Ameba Production, abychom připravili koncept nové brand identity u příležitosti oslavy čtvrtstoletí festivalu. Za tuto dobu se několikrát změnila vizuální tvář festivalu a v posledních letech ji charakterizovaly barevné ikony postav. Boom hudebních festivalů s sebou přinesl i záplavu barevných kreativních nápadů a stylů. Pro Rock for People to znamenalo potřebu vizuálně se odlišit, vystoupit z davu. Mohli jsme se ale opřít o tradici festivalu, několik generací fanoušků, kteří jej vyhledávali a vyhledávají, hudební styl akce a zejména o emoce, které vyvolává.

Dva koncepty,
jedna idea

Zvolili jsme dva koncepty se stejným ideovým zázemím: Při jejich tvorbě pro nás byl na prvním místě fanoušek, návštěvník festivalu, vědomé i nevědomé emoce, které v něm Rock for People probouzí. Zároveň jsme museli ctít fakt, že festival existuje i za pomoci svých partnerů, jejichž značky se s ním spojují a celek by tedy i pro ně měl být funkční a harmonický.

724327

tahů grafickým perem

188

vypitých hrnků kávy

11

litrů zkonzumovaných alkoholických nápojů

4

koncepty, které u nás neprošly

Koncept Srdce

První koncept byl SRDCE – jako symbol života, opravdovosti, emocí. Anatomické lidské srdce, bez kudrlinek a příkras, rockově přímé a odvážné. Vizuál je založen na čistých barvách v kontrastu s typografií.

Koncept Zvíře

Druhý koncept – ZVÍŘE: Každý má v sobě ukryté zvíře, ve kterém zrcadlí své touhy, vášně, pudy. Je osvobozující vypustit své zvíře ven. Rock for People je bezpečné místo, kde můžeš vyvenčit zvíře v sobě a nepřemýšlet nad tím, co říká okolí. Grafický styl kresby tužkou připomíná spíše černobílou fotografii, která vystupuje z jednobarevného pozadí. Celkový dojem je nekomplikovaná, avšak v kontextu trhu výrazná grafika.

Probuď to v sobě

Klient si nakonec vybral náš druhý koncept díky jeho energii, atmosféře a ideové a grafické lince, která mu pocitově více rezonovala s naladěním eventu. Festival doprovází několik zvířat, která pro nás na míru nakreslila mladá malířka. Typy zvířat asociují různé typy fanoušků, návštěvníků festivalu. Každý nový festivalový ročník představí nová zvířata. Pro umocnění propojení zvířat s festivalem jsme použili lidské atributy – čelenka (trendy módní doplněk na festivalech), helma (motorkářská komunita), sluchátka (spojení s hudbou).  Barvy na pozadí dokreslují multižánrovost festivalu. Vizuální podobu doplňuje claim Probuď to v sobě.

Jsme rádi, že naši práci můžete vidět na stovkách nosičů v outdooru, onlinu, ve všech bankomatech KB i přímo na festivalu. Výsledný koncept zaujal také média.

PROBUĎ TO V SOBĚ…PODRUHÉ

Poslední 3 roky dnes již ikonického festivalu Rock for People se nesly pod taktovkou vlka, lvice a orangutana ‒ grafického konceptu, který pro společnost Ameba Production v rámci nové brand identity vytvořila agentura Amden.
Nyní nás společnost Ameba Production, která kromě Rock for People pořádá i další významné festivaly a konference, jako jsou Prague Summer Festival, Kefír či Nouvelle Prague, oslovila, abychom na tento koncept s claimem „Probuď to v sobě“ navázali. Této výzvy jsme se nesmírně rádi chopili!
Nová zvířata měla tentokrát pocházet „z českých luhů a hájů“, a tak se zrodili divočák, liška a zajíc, kteří, stejně jako jejich předchůdci, typově charakterizují jednotlivé fanoušky a návštěvníky festivalu. Grafický styl kresby tužkou byl zachován, stejně jako typické doplňky, které jednotlivá zvířata na vizuálech doprovázejí.
3 nové „tváře“ festivalu se objeví napříč celou kampaní, na billboardech, city lightech, v inzerci i online bannerech. Během festivalu se však budete potkávat s celým Rock for People zvěřincem!

AMDEN REALIZAČNÍ TÝM

PODOBNÉ PROJEKTY

Kontaktujte nás